(у рэд. пастановы Мінадукацыі ад 28.12.2016 N 127)
1. Дадзенае Палажэнне вызначае парадак дзейнасці апякунскай рады ўстановы адукацыі (далей — апякунская рада).
2. Апякунскі савет з'яўляецца органам самакіравання ўстановы адукацыі і ствараецца з мэтай аказання садзейнічання ў забеспячэнні яго дзейнасці і развіцця.
3. Рашэнне аб стварэнні апякунскай рады прымаецца ініцыятыўнай групай, у склад якой могуць уваходзіць законныя прадстаўнікі навучэнцаў, педагагічныя работнікі, прадстаўнікі грамадскіх аб'яднанняў і іншых арганізацый, іншыя асобы. Рашэнне ініцыятыўнай групы ўзгадняецца з кіраўніком установы адукацыі.
(у рэд. пастановы Мінадукацыі ад 28.12.2016 N 127)
4. Апякунскі савет арганізуе сваю работу ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, гэтым Палажэннем, іншымі актамі заканадаўства, статутам установы адукацыі.
5. Апякунскі савет распрацоўвае, прымае і арганізуе рэалізацыю планаў сваёй дзейнасці ў інтарэсах установы адукацыі.
6. Апякунскі савет узаемадзейнічае з кіраўніком установы адукацыі і іншымі органамі самакіравання ўстановы адукацыі па пытаннях функцыянавання і развіцця ўстановы адукацыі. Прадстаўнік апякунскай рады можа ўдзельнічаць у працы іншых органаў самакіравання.
7. Рашэнні апякунскай рады носяць кансультатыўны і рэкамендацыйны характар.
8. Выкананне членамі апякунскай рады сваіх функцый ажыццяўляецца выключна на бязвыплатнай аснове.
9. Дзейнасць апякунскай рады можа быць спынена па ініцыятыве і (або) рашэнні агульнага сходу апякунскай рады.
У выпадку парушэння апякунскай радай патрабаванняў заканадаўства яго дзейнасць можа быць спынена па ініцыятыве кіраўніка ўстановы адукацыі.
(частка другая ўведзена пастановай Мінадукацыі ад 28.12.2016 N 127)
10. Задачамі дзейнасці апякунскай рады з'яўляюцца:
10.1. садзейнічанне ўстанове адукацыі ў развіцці матэрыяльна-тэхнічнай базы, забеспячэнні якасці адукацыі, прыцягненні грашовых сродкаў для забеспячэння дзейнасці ўстановы адукацыі;
(у рэд. пастановы Мінадукацыі ад 28.12.2016 N 127)
10.2. распрацоўка і рэалізацыя планаў сваёй дзейнасці ў інтарэсах установы адукацыі;
10.3. садзейнічанне ў паляпшэнні ўмоў працы педагагічных і іншых работнікаў установы адукацыі;
10.4. вызначэнне напрамкаў, памераў і парадку выкарыстання сродкаў апякунскай рады па ўзгадненню з кіраўніком установы адукацыі і бацькоўскім камітэтам установы адукацыі (пры яе наяўнасці), у тым ліку на:
(у рэд. пастановы Мінадукацыі ад 28.12.2016 N 127)
10.4.1. умацаванне матэрыяльна-тэхнічнай базы;
10.4.2. удасканаленне арганізацыі харчавання навучэнцаў;
10.4.3. правядзенне спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, сацыяльна-культурных, адукацыйных мерапрыемстваў;
10.4.4. іншыя мэты, не забароненыя заканадаўствам;
10.5. садзейнічанне ва ўсталяванні і развіцці міжнароднага супрацоўніцтва ў сферы адукацыі;
10.6. мэтавае выкарыстанне сродкаў апякунскай рады.
11. Апякунская рада дзейнічае на аснове прынцыпаў:
11.1. добраахвотнасці членства;
11.2. раўнапраўя членаў апякунскай рады;
11.3. калегіяльнасці кіраўніцтва;
11.4. галоснасці прымаемых рашэнняў.
12. У склад апякунскай рады могуць уваходзіць законныя прадстаўнікі навучэнцаў, у тым ліку члены бацькоўскага камітэта ўстановы адукацыі, педагагічныя работнікі, прадстаўнікі грамадскіх аб'яднанняў і іншых арганізацый, іншыя асобы.
(у рэд. пастановы Мінадукацыі ад 28.12.2016 N 127)
13. Рашэнне аб уключэнні ў склад апякунскай рады прымаецца агульным сходам апякунскай рады.
14. Член апякунскай рады мае права:
14.1. уносіць прапановы па ўсіх напрамках дзейнасці апякунскай рады на сходах апякунскай рады;
14.2. атрымліваць інфармацыю, наяўную ў распараджэнні апякунскай рады;
14.3. удзельнічаць ва ўсіх мерапрыемствах, якія праводзяцца апякунскай радай.
15. Член апякунскай рады абавязаны:
15.1. выконваць патрабаванні гэтага Палажэння;
15.2. выконваць палажэнні статута ўстановы адукацыі;
15.3. прымаць актыўны ўдзел у дзейнасці апякунскай рады, прадугледжанай гэтым Палажэннем;
15.4. выконваць рашэнні апякунскай рады.
16. Сяброўства ў апякунскай радзе спыняецца:
16.1. па заяве члена апякунскай рады, якую ён прадстаўляе агульнаму сходу;
16.2. па рашэнню агульнага сходу ў сувязі з выключэннем з апякунскай рады;
16.3. у выпадку спынення дзейнасці апякунскай рады.
(пп. 16.3 уведзены пастановай Мінадукацыі ад 28.12.2016 N 127)
17. Пры выхадзе або выключэнні з членаў апякунскай рады, спыненні дзейнасці апякунскай рады добраахвотныя ўзносы не вяртаюцца.
(у рэд. пастановы Мінадукацыі ад 28.12.2016 N 127)
18. Вышэйшым органам кіравання апякунскай радай з'яўляецца агульны збор. Узначальвае агульны сход апякунскай рады старшыня апякунскай рады, які выбіраецца на 3 гады.
Агульныя сходы праводзяцца па меры неабходнасці, але не радзей за адзін раз у паўгоддзе.
Па ініцыятыве адной трэці членаў апякунскай рады можа быць скліканы пазачарговы агульны сход.
Для каардынацыі дзейнасці апякунскай рады ў пасяджэнні агульнага сходу можа ўдзельнічаць кіраўнік установы адукацыі.
(частка чацвёртая ўведзена пастановай Мінадукацыі ад 28.12.2016 N 127)
Установа адукацыі забяспечвае ўмовы для дзейнасці апякунскай рады, у тым ліку шляхам прадастаўлення месца для захоўвання дакументацыі апякунскай рады.
(частка пятая ўведзена пастановай Мінадукацыі ад 28.12.2016 N 127)
19. Агульны сход правамоцна прымаць рашэнні, калі ў ім удзельнічаюць больш за палову членаў апякунскай рады.
Рашэнні прымаюцца простай большасцю прысутных членаў апякунскай рады.
Рашэнні па пытаннях, якія адносяцца да выключнай кампетэнцыі агульнага сходу, прымаюцца кваліфікаванай большасцю (не менш як дзве трэці) галасоў прысутных членаў апякунскай рады.
Рашэнні агульнага сходу апякунскай рады даводзяцца да ведама ўсіх зацікаўленых асоб.
20. Старшыня апякунскай рады ў адпаведнасцi са сваёй кампетэнцыяй:
20.1. кіруе дзейнасцю апякунскай рады;
20.2. старшынюе на агульных зборах апякунскай рады;
20.3. забяспечвае выкананне рашэнняў агульнага сходу апякунскай рады;
20.4. прадстаўляе апякунскі савет ва ўсіх узаемаадносінах з дзяржаўнымі, грамадскімі і іншымі арганізацыямі і фізічнымі асобамі па ўсіх пытаннях, якія адносяцца да кампетэнцыі апякунскай рады;
20.5. вырашае іншыя пытанні, якія не адносяцца да кампетэнцыі агульнага сходу.
21. Да кампетэнцыі агульнага сходу апякунскай рады адносяцца:
21.1. прыняцце рашэння аб членстве ў апякунскай радзе;
21.2. абранне старшыні апякунскай рады і прыняцце рашэння аб датэрміновым спыненні яго паўнамоцтваў;
21.3. вызначэнне прыярытэтаў дзейнасці апякунскай рады і прыняцце рашэння аб удасканаленні яе, змене структуры і скасаванні апякунскай рады;
21.4. распрацоўка, прыняцце і арганізацыя рэалізацыі перспектыўных і бягучых планаў дзейнасці апякунскай рады ў адпаведнасці з гэтым Палажэннем;
21.5. вызначэнне напрамкаў, памераў і парадку выкарыстання сродкаў апякунскай рады па ўзгадненню з кіраўніком установы адукацыі і бацькоўскім камітэтам установы адукацыі (пры яе наяўнасці);
(пп. 21.5 у рэд. пастановы Мінадукацыі ад 28.12.2016 N 127)
21.6. вядзенне ўліку паступлення і расходавання сродкаў апякунскай рады і падрыхтоўка справаздач аб іх выкарыстанні ў адпаведнасці з рашэннем агульнага сходу;
21.7. разгляд і зацвярджэнне штогадовай справаздачы апякунскай рады аб дзейнасці і выкарыстанні маёмасці, у тым ліку і грашовых сродкаў.
22. Да кампетэнцыі членаў і (або) ініцыятыўных груп апякунскай рады адносяцца:
22.1. падрыхтоўка прапаноў па ўдасканаленні дзейнасці ўстановы адукацыі;
22.2. выкананне прынятых рашэнняў з улікам прапаноў і заўваг членаў апякунскай рады;
22.3. фарміраванне парадку дня і падрыхтоўка неабходных матэрыялаў для разгляду і прыняцця па іх рашэнняў на чарговым агульным сходзе апякунскай рады, штогадовай справаздачы аб выніках дзейнасці апякунскай рады;
22.4. узаемадзеянне з зацікаўленымі па дасягненню мэт, прадугледжаных статутам установы адукацыі;
22.5. разгляд іншых пытанняў, вынесеных на абмеркаванне агульнага сходу апякунскай рады.
23. Сакратар апякунскай рады:
23.1. ажыццяўляе арганізацыйную работу па падрыхтоўцы агульных сходаў апякунскай рады;
23.2. арганізуе вядзенне і захоўванне пратаколаў агульных сходаў апякунскай рады.
24. Грашовыя сродкі, накіраваныя ў распараджэнне апякунскай рады, фарміруюцца з добраахвотных пералічэнняў (узносаў) фізічных асоб, якія залічваюцца на бягучы (разліковы рахунак) па ўліку пазабюджэтных сродкаў установы адукацыі. Грашовыя сродкі выкарыстоўваюцца па мэтавым прызначэнні ў адпаведнасці з рашэннем апякунскай рады, узгодненым з кіраўніком установы адукацыі і бацькоўскім камітэтам установы адукацыі (пры яе наяўнасці).
(п. 24 у рэд. пастановы Мінадукацыі ад 28.12.2016 N 127)
Аб зацвярджэнні Палажэння аб апякунскай радзе ўстановы адукацыі На падставе пункта 5 артыкула 25 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь
ПАСТАНАЎЛЯЕ:
1. Зацвердзіць прыкладзенае Палажэнне аб апякунскай радзе ўстановы адукацыі.
2. Гэта пастанова ўступае ў сілу пасля яе афіцыйнага апублікавання.
Міністр С.А.Маскевіч
ЗАЦВЕРДЖАНА
Пастанова
Міністэрствы адукацыі
Рэспублікі Беларусь
25.07.2011 № 146
1. Дадзенае Палажэнне вызначае парадак дзейнасці апякунскай рады ўстановы адукацыі (далей – апякунская рада).
2. Апякунскі савет з'яўляецца органам самакіравання ўстановы адукацыі і ствараецца з мэтай аказання садзейнічання ў забеспячэнні яго дзейнасці і развіцця.
3. Рашэнне аб стварэнні апякунскай рады прымаецца ініцыятыўнай групай, у склад якой могуць уваходзіць законныя прадстаўнікі навучэнцаў, педагагічныя работнікі, прадстаўнікі грамадскіх аб'яднанняў і іншых арганізацый, іншыя асобы.
4. Апякунскі савет арганізуе сваю работу ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, гэтым Палажэннем, іншымі актамі заканадаўства, статутам установы адукацыі.
5. Апякунскі савет распрацоўвае, прымае і арганізуе рэалізацыю планаў сваёй дзейнасці ў інтарэсах установы адукацыі.
6. Апякунскі савет узаемадзейнічае з кіраўніком установы адукацыі і іншымі органамі самакіравання ўстановы адукацыі па пытаннях функцыянавання і развіцця ўстановы адукацыі. Прадстаўнік апякунскай рады можа ўдзельнічаць у працы іншых органаў самакіравання.
7. Рашэнні апякунскай рады носяць кансультатыўны і рэкамендацыйны характар.
8. Выкананне членамі апякунскай рады сваіх функцый ажыццяўляецца выключна на бязвыплатнай аснове.
9. Дзейнасць апякунскай рады можа быць спынена па ініцыятыве і (або) рашэнні агульнага сходу апякунскай рады.
10. Задачамі дзейнасці апякунскай рады з'яўляюцца:
10.1. садзейнічанне ўстанове адукацыі ў развіцці матэрыяльна-тэхнічнай базы, забеспячэнні якасці адукацыі;
10.2. распрацоўка і рэалізацыя планаў сваёй дзейнасці ў інтарэсах установы адукацыі;
10.3. садзейнічанне ў паляпшэнні ўмоў працы педагагічных і іншых работнікаў установы адукацыі;
10.4. вызначэнне напрамкаў, форм, памераў і парадку выкарыстання сродкаў апякунскай рады, у тым ліку на:
10.4.1. умацаванне матэрыяльна-тэхнічнай базы;
10.4.2. удасканаленне арганізацыі харчавання навучэнцаў;
10.4.3. правядзенне спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, сацыяльна-культурных, адукацыйных мерапрыемстваў;
10.4.4. іншыя мэты, не забароненыя заканадаўствам;
10.5. садзейнічанне ва ўсталяванні і развіцці міжнароднага супрацоўніцтва ў сферы адукацыі;
10.6. мэтавае выкарыстанне сродкаў апякунскай рады.
11. Апякунская рада дзейнічае на аснове прынцыпаў:
11.1. добраахвотнасці членства;
11.2. раўнапраўя членаў апякунскай рады;
11.3. калегіяльнасці кіраўніцтва;
11.4. галоснасці прымаемых рашэнняў.
12. У склад апякунскай рады могуць уваходзіць законныя прадстаўнікі навучэнцаў, педагагічныя работнікі, прадстаўнікі грамадскіх аб'яднанняў і іншых арганізацый, іншыя асобы.
13. Рашэнне аб уключэнні ў склад апякунскай рады прымаецца агульным сходам апякунскай рады.
14. Член апякунскай рады мае права:
14.1. уносіць прапановы па ўсіх напрамках дзейнасці апякунскай рады на сходах апякунскай рады;
14.2. атрымліваць інфармацыю, наяўную ў распараджэнні апякунскай рады;
14.3. удзельнічаць ва ўсіх мерапрыемствах, якія праводзяцца апякунскай радай.
15. Член апякунскай рады абавязаны:
15.1. выконваць патрабаванні гэтага Палажэння;
15.2. выконваць палажэнні статута ўстановы адукацыі;
15.3. прымаць актыўны ўдзел у дзейнасці апякунскай рады, прадугледжанай гэтым Палажэннем;
15.4. выконваць рашэнні апякунскай рады.
16. Сяброўства ў апякунскай радзе спыняецца:
16.1. па заяве члена апякунскай рады, якую ён прадстаўляе агульнаму сходу;
16.2. па рашэнню агульнага сходу ў сувязі з выключэннем з апякунскай рады.
17. Пры выхадзе або выключэнні з членаў апякунскай рады добраахвотныя ўзносы не вяртаюцца.
18. Вышэйшым органам кіравання апякунскай радай з'яўляецца агульны збор. Узначальвае агульны сход апякунскай рады старшыня апякунскай рады, які выбіраецца на 3 гады. Агульныя сходы праводзяцца па меры неабходнасці, але не радзей за адзін раз у паўгоддзе. Па ініцыятыве адной трэці членаў апякунскай рады можа быць скліканы пазачарговы агульны сход.
19. Агульны сход правамоцна прымаць рашэнні, калі ў ім удзельнічаюць больш за палову членаў апякунскай рады. Рашэнні прымаюцца простай большасцю прысутных членаў апякунскай рады. Рашэнні па пытаннях, якія адносяцца да выключнай кампетэнцыі агульнага сходу, прымаюцца кваліфікаванай большасцю (не менш як дзве трэці) галасоў прысутных членаў апякунскай рады. Рашэнні агульнага сходу апякунскай рады даводзяцца да ведама ўсіх зацікаўленых асоб.
20. Старшыня апякунскай рады ў адпаведнасцi са сваёй кампетэнцыяй:
20.1. кіруе дзейнасцю апякунскай рады;
20.2. старшынюе на агульных зборах апякунскай рады;
20.3. забяспечвае выкананне рашэнняў агульнага сходу апякунскай рады;
20.4. прадстаўляе апякунскі савет ва ўсіх узаемаадносінах з дзяржаўнымі, грамадскімі і іншымі арганізацыямі і фізічнымі асобамі па ўсіх пытаннях, якія адносяцца да кампетэнцыі апякунскай рады;
20.5. вырашае іншыя пытанні, якія не адносяцца да кампетэнцыі агульнага сходу.
21. Да кампетэнцыі агульнага сходу апякунскай рады адносяцца: 21.1. прыняцце рашэння аб членстве ў апякунскай радзе;
21.2. абранне старшыні апякунскай рады і прыняцце рашэння аб датэрміновым спыненні яго паўнамоцтваў;
21.3. вызначэнне прыярытэтаў дзейнасці апякунскай рады і прыняцце рашэння аб удасканаленні яе, змене структуры і скасаванні апякунскай рады;
21.4. распрацоўка, прыняцце і арганізацыя рэалізацыі перспектыўных і бягучых планаў дзейнасці апякунскай рады ў адпаведнасці з гэтым Палажэннем;
21.5. вызначэнне парадку фарміравання і выкарыстання фінансавых сродкаў і іншай маёмасці, якая знаходзіцца ў распараджэнні апякунскай рады;
21.6. вядзенне ўліку паступлення і расходавання сродкаў апякунскай рады і падрыхтоўка справаздач аб іх выкарыстанні ў адпаведнасці з рашэннем агульнага сходу;
21.7. разгляд і зацвярджэнне штогадовай справаздачы апякунскай рады аб дзейнасці і выкарыстанні маёмасці, у тым ліку і грашовых сродкаў.
22. Да кампетэнцыі членаў і (або) ініцыятыўных груп апякунскай рады адносяцца:
22.1. падрыхтоўка прапаноў па ўдасканаленні дзейнасці ўстановы адукацыі;
22.2. выкананне прынятых рашэнняў з улікам прапаноў і заўваг членаў апякунскай рады;
22.3. фарміраванне парадку дня і падрыхтоўка неабходных матэрыялаў для разгляду і прыняцця па іх рашэнняў на чарговым агульным сходзе апякунскай рады, штогадовай справаздачы аб выніках дзейнасці апякунскай рады;
22.4. узаемадзеянне з зацікаўленымі па дасягненню мэт, прадугледжаных статутам установы адукацыі;
22.5. разгляд іншых пытанняў, вынесеных на абмеркаванне агульнага сходу апякунскай рады.
23. Сакратар апякунскай рады:
23.1. ажыццяўляе арганізацыйную работу па падрыхтоўцы агульных сходаў апякунскай рады;
23.2. арганізуе вядзенне і захоўванне пратаколаў агульных сходаў апякунскай рады.
24. Фінансавыя сродкі апякунскай рады фармуюцца з добраахвотных унёскаў і іншых крыніц, не забароненых заканадаўствам, якія залічваюцца на бягучы (разліковы) рахунак па ўліку пазабюджэтных сродкаў установы адукацыі, і выкарыстоўваюцца па мэтавым прызначэнні ў адпаведнасці з рашэннем апякунскай рады.
Нацыянальны прававы Інтэрнэт-партал Рэспублікі Беларусь, 16.05.2020, 8/35362
1
ПАСТАНАВАННЕ МІНІСТЭРСТВА АДУКАЦЫІ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ
29 красавіка 2020 г. No 60
Аб змене пастановы Міністэрства
адукацыі Рэспублікі Беларусь
ад 25 ліпеня 2011 г. No 146
На падставе пункта 5 артыкула 25 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі
Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ПАСТАНАЎЛЯЕ:
1. Унесці ў пастанову Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25 ліпеня 2011 г. No 146 «Аб зацвярджэнні Палажэння аб апякунскай радзе ўстановы адукацыі» наступныя змены:
1.1. у пункце 1:
слова "прыкладзенае" выключыць;
дапоўніць пункт словам "(прыкладаецца)";
1.2. у Палажэнні аб апякунскай радзе ўстановы адукацыі, зацверджанай гэтай пастановай:
падпункт 10.4 пункта 10 выкласцi ў наступнай рэдакцыi:
«10.4. вызначэнне напрамкаў, памераў і парадку выкарыстання сродкаў апякунскай рады па ўзгадненню з кіраўніком установы адукацыі і бацькоўскім камітэтам установы адукацыі (пры яе наяўнасці) на наступныя мэты:
10.4.1. умацаванне матэрыяльна-тэхнічнай базы (мэбля, інвентар, прыборы, абсталяванне, інструменты, вучэбна-наглядныя дапаможнікі, кампутары, кампутарныя
сеткі, аўдыёвізуальныя сродкі і іншыя матэрыяльныя аб'екты, неабходныя для рэалізацыі адукацыйных праграм);
10.4.2. удасканаленне арганізацыі харчавання навучэнцаў (посуд, кухонны і сталовы інвентар і прылады);
10.4.3. правядзенне спартыўных, спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, сацыяльна-культурных, адукацыйных мерапрыемстваў;
10.4.4. іншыя мэты, не забароненыя заканадаўствам, у тым ліку бягучы рамонт, арганізацыя пітнога рэжыму, набыццё пасцельных прыналежнасцей, прадметаў
асабістай гігіены (сурвэткі, туалетная папера, іншыя прадметы першай неабходнасці), уборачнага інвентара, мыйных сродкаў, сродкаў дэзінфекцыі;»;
пункт 24 выкласці ў наступнай рэдакцыі:
«24. Грашовыя сродкі, накіраваныя ў распараджэнне апякунскай рады, фармуюцца з добраахвотных пералічэнняў (узносаў) фізічных асоб, якія залічваюцца
на бягучы (разліковы) банкаўскі рахунак па ўліку іншых дзяржаўных сродкаў. Грашовыя сродкі выкарыстоўваюцца па мэтаваму прызначэнню ў адпаведнасці з падпунктам 10.4 пункта 10 гэтага Палажэння і рашэннем апякунскай рады, узгодненым з кіраўніком установы адукацыі і бацькоўскім камітэтам установы адукацыі (пры яе наяўнасці).».
2. Дадзеная пастанова ўступае ў сілу з 1 чэрвеня 2020 г.
Міністр І.В.Карпенка
Узгоднена
Брэсцкі абласны
выканаўчы камітэт
Віцебскі абласны
выканаўчы камітэт
Гомельскі абласны
выканаўчы камітэт
Гарадзенскі абласны
выканаўчы камітэт
Мінскі абласны
выканаўчы камітэт
Магілёўскі абласны
выканаўчы камітэт
Мінскі гарадскі
выканаўчы камітэт
Міністэрства фінансаў
Рэспублікі Беларусь
Нацыянальны прававы Інтэрнэт-партал Рэспублікі Беларусь, 16.05.2020, 8/35362
2
Мэта: садзейнічанне функцыянаванню і развіццю ўстановы адукацыі.
Задачы:
№ п/п | Разглядаюцца пытанні | Тэрміны | Адказны |
1 | Паседжанне апякунскай рады
|
Верасень | Каваленка Т.М., старшыня апякунскай рады |
2 | Паседжанне апякунскай рады
правядзенні навагодніх свят у школе, віншаванне дзяцей з маламаёмасных сем'яў
пераможцаў раённых алімпіяд і навукова-даследчых конкурсаў |
Снежань | Каваленка Т.М., старшыня апякунскай рады |
3 | Паседжанне апякунскай рады
|
Май | Каваленка Т.М., старшыня апякунскай рады |
р/с BY30AKBB36324290015383200000
ЦБП №322 ф-л №312
ААТ "ААБ Беларусбанк"
МФА AKBBBY21312
УНП 490634276
(Адрас банка:
247400 Гомельская вобласць, г. Светлагорск, вул. Мірашнічэнка, д. 21
Адрас аддзела адукацыі Светлагорскага райвыканкама:
247400 Гомельская вобл., г. Светлагорск, вул. Леніна, 32)
Аплата праз АРІП
Адукацыя і развіццё > Аддзелы, упраўленні адукацыі > Гомельская вобл. > ГА Светлагорскага р-на > Унёскі апякунскай рады
Далей у полі «П.І.І.» унясіце вашыя дадзеныя і націсніце кнопку «Інфа».
Далей у поле «Адрас плацельшчыка» занясіце вашыя дадзеныя.
Далей у полі «Установа» пазначце «Асташкавіцкая базавая школа»
Далей у поле «Сума» укажыце жаданую суму і працягнеце плацёж.
Што такое апякунскі савет і хто прымае рашэнне аб яго стварэнні?
Апякунскі савет з'яўляецца органам самакіравання ўстановы адукацыі і ствараецца з мэтай аказання садзейнічання ў забеспячэнні яго дзейнасці і развіцця.
Рашэнне аб стварэнні апякунскай рады прымаецца ініцыятыўнай групай, у склад якой могуць уваходзіць законныя прадстаўнікі навучэнцаў, педагагічныя работнікі, прадстаўнікі грамадскіх аб'яднанняў і іншых арганізацый, іншыя асобы.
Якім дакументам рэгламентуецца дзейнасць апякунскіх саветаў у рэспубліцы?
Дзейнасць апякунскай рады ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Палажэннем аб апякунскай радзе ўстановы адукацыі, зацверджанай пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25.07.2011 № 146.
Хто ўзначальвае апякунскі савет? Хто ўваходзіць у склад апякунскай рады школы?
Вышэйшым органам кіравання апякунскай радай з'яўляецца агульны збор. Узначальвае агульны сход апякунскай рады старшыня апякунскай рады, які выбіраецца на 3 гады.
У склад апякунскай рады могуць уваходзіць законныя прадстаўнікі навучэнцаў, педагагічныя работнікі, прадстаўнікі грамадскіх аб'яднанняў і іншых арганізацый, іншыя асобы. Выкананне членамі апякунскай рады сваіх функцый ажыццяўляецца выключна на бязвыплатнай аснове.
На вырашэнне якіх задач накіравана дзейнасць апякунскіх саветаў?
садзейнічанне ўстанове адукацыі ў развіцці матэрыяльна-тэхнічнай базы, забеспячэнні якасці адукацыі;
распрацоўка і рэалізацыя планаў сваёй дзейнасці ў інтарэсах установы адукацыі;
садзейнічанне ў паляпшэнні ўмоў працы педагагічных і іншых работнікаў установы адукацыі;
вызначэнне напрамкаў, форм, памераў і парадку выкарыстання сродкаў апякунскай рады, у тым ліку на:
Ці мае права кіраўнік установы адукацыі прыцягваць для фінансавання школы сродкі бацькоў?
У адпаведнасці з Палажэннем аб апякунскай радзе ўстановы адукацыі фінансаванне ўстаноў агульнай сярэдняй адукацыі можа ажыццяўляцца з розных крыніц, не забароненых заканадаўствам. Для вырашэння актуальных задач устаноў агульнай сярэдняй адукацыі кіраўнік ва ўзаемадзеянні з апякунскай радай мае права прыцягваць дадатковыя крыніцы фінансавання, у тым ліку спонсарскую дапамогу і сродкі бацькоў. Бацькоўская дапамога можа аказвацца толькі на добраахвотнай аснове. Пералічэнне сродкаў ажыццяўляецца па квітанцыі на разліковы рахунак установы адукацыі.
Як фарміруюцца фінансавыя сродкі апякунскай рады?
Фінансавыя сродкі апякунскай рады фармуюцца з добраахвотных унёскаў, якія залічваюцца на бягучы (разліковы) рахунак па ўліку пазабюджэтных сродкаў установы адукацыі, і выкарыстоўваюцца па мэтавым прызначэнні ў адпаведнасці з рашэннем апякунскай рады.
Ці могуць члены бацькоўскага камітэта ініцыяваць збор (пералічэнне) грашовых сродкаў установе адукацыі?
Міністэрства адукацыі ў адпаведным лісце ва ўпраўленні адукацыі аблвыканкамаў, камітэт па адукацыі Мінгарвыканкама асабліва звярнула ўвагу на недапушчальнасць выканання функцый апякунскай рады членамі бацькоўскага камітэта.
Фінансавая справаздача
выкарыстання грашовых сродкаў фонду
Апякунскай рады
за другое паўгоддзе 2022/2023 навучальны год
Усяго паступіла сродкаў на рахунак за 2022/2023 навучальны год | Рэшту сродкаў, якія паступілі на рахунак за 2020/2021 навучальным годзе | Усяго выкарыстана | Астатак сродкаў на 31.05.2023 год | |
1
паўгоддзе 2022/2023 |
2
паўгоддзе 2022/2023 |
|||
0 | 0 | 0 | 0 | 78,71 |
Паведаміць аб незаконных дзеяннях з боку адміністрацыі і работнікаў устаноў адукацыі можна па «гарачай тэлефоннай лініі»: тэл. 8 (232) 33-86-61.