Рус
Бел

Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь Аддзел адукацыі Светлагорскага раённага выканаўчага камітэта

Дзяржаўная ўстанова адукацыі "Асташкавіцкая базавая школа Светлагорскага раёна"

«ДАРОЖНАЯ КАРТА»

 па суправаджэнні прафесійнага самавызначэння навучэнцаў

у рамках рэалізацыі абласнога праекта

"Мой прафесійны старт"

"Дарожная карта" прызначана для арганізацыі сістэмнай, комплекснай прафарыентацыйнай работы па суправаджэнні прафесійнага самавызначэння навучэнцаў у рамках абласнога праекта "Мой прафесійны старт".

Мэта "Дарожнай карты":

стварэнне ўмоў для ўсвядомленага прафесійнага самавызначэння навучэнцаў у адпаведнасці

з асобаснымі і ўзроставымі асаблівасцямі, рэгіянальнымі патрэбамі ў кадрах

Задачы:

пазнаёміць вучняў з асновамі працаўладкавання і працоўнага права Рэспублікі Беларусь;

аказаць дапамогу ў праектаванні жыццёвых і прафесійных планаў навучэнцаў у адпаведнасці

з іх узростам, інтарэсамі, схільнасцямі і здольнасцямі;

аказаць псіхолага-педагагічную падтрымку навучэнцаў на этапе выбару сферы будучай прафесійнай дзейнасці з улікам медыцынскіх патрабаванняў;

забяспечыць укараненне новых падыходаў да зместу і форм арганізацыі прафарыентацыйнай работы.

Структура "Дарожнай карты"

Мэта

Задачы

Метады і формы працы

Тэрміны

Адказныя

I ступень навучання (1-4 класы)

Этап цікавасці

Фарміраванне першапачатковай цікавасці да розных прафесій

 

Працяг знаёмства са светам прафесій;

фарміраванне

пазітыўных адносін да прафесійна-працоўнай дзейнасці, устойлівай цікавасці да свету працы і прафесій;

садзейнічанне авалоданню элементарнымі даступнымі працоўнымі ўменнямі і навыкамі

Гульня-падарожжа "Дарога ў краіну прафесій";

дыдактычная гульня "Калейдаскоп прафесій";

гутаркі аб прафесіі;

віктарына "Што я ведаю аб прафесіях?";

прагляд і абмеркаванне мультфільмаў аб прафесіях (кампанія "Парамульт");

конкурсы малюнкаў «Вясёлка прафесій»;

вывучэнне літаратуры;

экскурсіі на прадпрыемствы і ў арганізацыі;

працоўныя акцыі: «Добраўпарадкуем свой двор», «Маё працоўнае месца»;

заняткі ў аб'яднаннях па інтарэсах, студыях, секцыях;

гутаркі з бацькамі аб фарміраванні ў дзяцей уяўленняў аб свеце прафесій.

На працягу года

Настаўнікі пачатковых класаў

Паказчыкі эфектыўнасці прафарыентацыйнай працы на дадзеным этапе:

агульныя веды аб свеце прафесій і працы;

сфарміравана пазнавальная цікавасць да розных відаў прафесійнай дзейнасці;

агульная арыентацыя ў свеце прафесій;

сфарміравана добрасумленнае стаўленне да працы, разуменне яго ролі ў жыцці чалавека і грамадства.

 

II ступень навучання (5-7 класы)

Этап матываў

Фарміраванне матываў выбару прафесій, запатрабаваных у вобласці, дзяржаве

Пашырэнне ведаў навучэнцаў аб масавых працоўных прафесіях, развіццё цікавасці да іх;

выпрацоўка каштоўнасна-матывацыйных асноў самаразвіцця і самавызначэння;

удасканаленне практычных працоўных навыкаў

 

Анкетаванне: "Кім я хачу быць?";

прафарыентацыйныя гульні:

"Угадай прафесію";

"Зазірнем у будучыню";

"Абарона прафесій";

гутаркі, прагляд відэафільмаў аб прафесіях;

экскурсіі на прадпрыемствы і арганізацыі;

конкурсы:

малюнкаў "Выдатная прафесія";

твораў “Мая будучая прафесія”;

фестываль прафесій «Усе працы добрыя - выбірай на смак!»;

кірмаш "Горад майстроў";

бацькоўскія майстар-класы па прафесіях;

творчыя конкурсы прафесійна-практычнай накіраванасці, у тым ліку для дзяцей з мастацка-эстэтычнымі, тэхнічнымі і іншымі здольнасцямі;

вядзенне электроннай "Прафкарты";

праца навучэнца з асабістым адукацыйным партфоліё дасягненняў;

работа з электроннымі адукацыйнымі рэсурсамі.

2 разы на год

 

На працягу года

 

 

 

На працягу года

На працягу года

Класныя кіраўнікі

 

 

 

 

 

Класныя кіраўнікі

Класныя кіраўнікі

Паказчыкі эфектыўнасці прафарыентацыйнай працы на дадзеным этапе:

сфарміраваны ўменні арыентавацца ў свеце прафесій;

разуменне сваіх схільнасцей, здольнасцей, індывідуальных якасцей, неабходных для выбару будучай прафесіі;

сфарміраваны валявыя рысы характару ў навучэнцаў, неабходныя для прафесійнай дзейнасці (адказнасць, дысцыплінаванасць, самастойнасць, ініцыятыўнасць);

усведамленне грамадскай і асабістай значнасці працоўнай дзейнасці;

сфарміравана станоўчае стаўленне да працы як жыццёвай каштоўнасці, патрэбнасць быць карысным людзям.

II ступень навучання (8-9 класы)

Этап ацэнкі

Фарміраванне ўменні суаднесці свае ідэалы, уяўленні аб каштоўнасцях са сваімі рэальнымі магчымасцямі і грамадскімі патрэбамі

 

Знаёмства навучэнцаў з асновамі выбару прафесіі;

фарміраванне адэкватнай самаацэнкі сваіх асобасных якасцей і суаднясенне іх з патрабаваннямі прафесіі; садзейнічанне псіхалагічнай гатоўнасці да выбару будучай прафесійнай дзейнасці

Дыягностыка вызначэння прафесійнай накіраванасці, інтарэсаў, схільнасцей;

конкурсы:

тэхнічнай творчасці;

эсэ, твораў “Прафесіі маёй сям'і”;

прэзентацый прафесій "Мая будучая прафесія";

КВЗ: «Усе прафесіі важныя, усе прафесіі патрэбныя»;

экскурсіі на прадпрыемствы і ў арганізацыі;

выкарыстанне прафарыентацыйнага патэнцыялу розных вучэбных прадметаў (устанаўленне і рэалізацыя ўзаемасувязі вучэбных прадметаў з прафесійным асяроддзем);

знаёмства з электронным каталогам прафесій і спецыяльнасцей, электроннымі даведнікамі "Куды паступаць?", "Абітурыент";

працяг вядзення электроннай "Прафкарты навучэнца";

факультатыўныя заняткі «Мая прафесійная будучыня», «Уводзіны ў педагагічную прафесію», «Прафесія маёй мары», «Уводзіны ў аграрныя прафесіі»;

групавыя і індывідуальныя кансультацыі, у тым ліку анлайн-кансультаванне;

трэнінгі, прафарыентацыйныя гульні і практыкаванні;

майстар-класы, прафесійныя пробы;

Дні прафесій сумесна з працадаўцамі (Дзень будаўніка, Дзень машынабудаўніка, Дзень работніка сельскай гаспадаркі і інш.);

знаёмства з досведам паспяховых прафесіяналаў у розных галінах; творчыя конкурсы прафесійна-практычнай накіраванасці, у тым ліку для дзяцей з інжынерна-тэхнічнымі і мастацка-эстэтычнымі здольнасцямі;

профільныя змены прафарыентацыйнай накіраванасці ў летніх аздараўленчых лагерах;

праца навучэнца з асабістым адукацыйным партфоліё дасягненняў;

інфармацыйна-асветніцкая работа з бацькамі, у тым ліку бацькоўскія сходы, кансультацыі, складанне генеалагічнага дрэва прафесій.

Кастрычнік-лістапад

 

На працягу года

 

 

На працягу года

Увесь час

На працягу года

Па запыце

На працягу года

Чэрвень-жнівень

На працягу года

Чэрвень-жнівень

Увесь час

Педагогі-псіхолагі

Настаўнікі-прадметнікі

Класныя кіраўнікі

Класныя кіраўнікі

Класныя кіраўнікі

Педагогі-псіхолагі

 

Намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце

 

Класныя кіраўнікі

 

 

 

Намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце

 

Класныя кіраўнікі

Паказчыкі эфектыўнасці прафарыентацыйнай працы на гэтымпе:

веданне фактараў, значных для выбару прафесіі і спецыяльнасці;

усведамленне вучнямі сваіх асобасных асаблівасцей, інтарэсаў і схільнасцей;

сфарміраваны навыкі самастойнага пошуку інфармацыі аб прафесіях і шляхах атрымання прафесійнай адукацыі;

наяўнасць здольнасці аналізаваць умовы, неабходныя для дасягнення прафесійных мэт;

сфарміравана гатоўнасць да выбару профілю навучання і выбару будучай прафесійнай дзейнасці;

сфарміравана працоўная матывацыя.

Дадатковая адукацыя дзяцей і моладзі

Этап фарміравання прафесійных кампетэнцый

Фарміраванне прафесійных уменняў і навыкаў

Стварэнне атмасферы захаплення творчай, прадуктыўнай, праектна-даследчай дзейнасцю;

выяўленне і падтрымка дзяцей, якія маюць мастацка-эстэтычныя, тэхнічныя і іншыя здольнасці;

стварэнне новых магчымасцей для асваення навучэнцамі сучасных і будучых прафесій, фарміравання прафесійных кампетэнцый

Уключэнне дзяцей у разнастайныя віды дзейнасці на аснове выкарыстання актыўна-дзейнасных форм і метадаў педагагічнай работы;

прыцягненне да педагагічнай работы ў сістэме дадатковай адукацыі спецыялістаў, захопленых сваёй прафесійнай дзейнасцю;

правядзенне творчых конкурсаў з дзецьмі і падлеткамі, якія маюць мастацка-эстэтычныя, тэхнічныя і іншыя здольнасці;

арганізацыя конкурсу "JuniorSkills Belarus" па наступных напрамках: мабільная робататэхніка, графічны дызайн, прататыпіраванне, сеткавае і сістэмнае адміністраванне, інжынерны дызайн CAD, тэхналогіі беспілотных лятальных апаратаў, мультымедыйная журналістыка, вэб-дызайн, дызайн, мадэляванне адзення, фларыстыка і інш.

На працягу года

 

Педагогі дадатковай адукацыі

Паказчыкі эфектыўнасці прафарыентацыйнай працы на дадзеным этапе:

сфарміраваны прафесійныя кампетэнцыі да канкрэтных відаў прафесійнай дзейнасці;

развіты творчыя, мастацкія, тэхнічныя і іншыя здольнасці;

сфарміравана ўстойлівая цікавасць да пэўных відаў працоўнай дзейнасці.